Pihlstens Challenger Lexi

Hej (voff)!                                                                         Det här är jag
                    

Det är jag som är Challenger Lexi, eller Lexi som jag heter till vardags, och jag är en liten kelpie-tjej. Jag kom till världen på Pihlstens kennel den 18 juni, 2009. När jag fyllde 8 veckor flyttade jag till mitt nya hem i Laholm. På grund av olika omständigheter kom dock min matte och husse ganska snabbt på att de inte kunde ha kvar mig så de sökte efter en ny familj till mig. Mycket snabbt fick jag Thomas och Vikkan på hugget som länge velat ha en kelpie i sin familj. Å så klart kunde de inte motstå mig när de såg mig. Den 30 augusti, 10 veckor gammal, flyttade jag in i mitt nya hem i Ysby utanför Laholm. Oj vad mycket det var att nosa på i huset. Och oj vilken stor gräsmatta som jag kunde springa, busa och skutta omkring på =) Här kommer jag att trivas tänkte jag direkt!!! =)

Fakta om mig:
Namn
: Pihlstens Challenger Lexi
Född: 2009-06-18
Ras: Australien Kelpie
Färg: Chokladbrun
Bor: I ett hus i Ysby, Laholm
Tycker om: Husse och matte så klart....men jag gillar oxå barn. När jag hör barn som leker vill jag helst vara med. Åsså gillar jag att springa och skutta omkring och jaga löv och grodor.
Favorileksak: En fotboll i hårdplast med snören plus att jag gillar min aktivitetskub,,,i alla fall så länge jag lyckas få ut det goda som finns i den. Annars kan jag aktivera mig med det mesta,,,inklusive min svans.
Sysselsättning: Jobbar med husse på dagarna. Vi kör grävmaskin, lastbil och sånt =) Så jag är inte själv mycket även om jag fixar det bra om det skulle behövas. Annars så sover och leker jag. När jag blir större så ska matte träna bruks med mig, hon tror jättemycket på mig. Husse vill nog att jag ska hjälpa till med eftersök.

Fakta om husse:
Namn:
Thomas Filipsson
Ålder: Typ 30
Bor: Hus i Ysby, Laholm
Sysselsättning: Egen företagare; har en entreprenadfirma.
Intressen: Förrutom mig, matte och jobbet så gillar han att vara i fjällen och köra skoter och åka snowboard. Och precis som mig gillar han fotbollar. Han gillar att busa med mig i massor.

Fakta om matte:
Namn:
Viktoria Ronnestig Norin
Ålder: Typ 30 plus nåt år till
Bor: Hus i Ysby, Laholm
Sysselsättning: Socionom. Jobbar nu på dagiset i granngår´n. Lite taskigt att hon får leka med alla barnen när inte jag får det.
Intressen: Just nu är jag största intresset. Hon längar efter att få börja träna med mig "på riktigt". Annars så älskar hon att åka skidor och att köra sin pärla (en snöskoter) och Borgafjäll är en klar favorit. Sin bästa resa gör hon hem till Timrå till familj och vänner.




Kommentarer
Postat av: Mary

Åsså är du "farmors" favorit förståss...

Vi har ju redan hemlisar ihop!

2009-09-27 @ 18:17:31
Postat av: Mary

Åsså är du "farmors" favorit förståss..

Vi har ju redan hemlisar ihop!

2009-09-27 @ 18:20:11
Postat av: Lexi

Självklart farmor. Du är ju på min topp oxå så klart.

2009-09-27 @ 18:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0