Har jag lärt mig en läxa???

Det är så gött att vara hemma. Och jag mår lika finimang som innan. Men har jag lärt mig nåt av mitt besök hos veterinären? Nja, knappast, det finns ju så mycket smarrigt! För idag när husse skulle granska min morgonhög (eftersom dom är så nojjiga efter incidenten) så tittade två ögon upp mot honom.......... Det började igår när vi var och firade Oliver som fyllt fem. Det fanns en del gott efter kalaset, åsså fanns det lite annat oxå..... Det såg ju så gott ut, om det var det vet jag nog inte så noga för det slank ner väldigt snabbt och obemärkt. Det var ett huvud till en legogubbe. Sorry killar (Oliver och Alexander) för att ni nu har en skalle mindre till ert lego. =(

Till nåt helt annat.....
Igår fick jag en fotboll. Det var jätte-jätteskoj....i de fem minuter den höll. Eftersom jag är så haj på att använda tassarna fick jag bra snurr på den. Men jag är ju lika haj på att använda mina vassa valptänder så det sa lixom poff och sen rullade den inte lika skoj längre. Fast jag tycker att den är lite rolig fortfarande ändå för nu får jag grymt grepp och kan slänga omkring med den.

Idag fick jag husses fotboll, den är lite tåligare än den igår. Lika kul idag och jag vallade in den i ett hörn och skällde för att tala om att uppdraget var slutfört och att jag fått den dit jag ville.

Igår for jag, matte och husse till skogen oxå. Det var riktigt, riktigt härligt. Det märks att jag är stark och smidig i kroppen för jag for fram i det höga gräset och upp på stenar för att spana och vädra. Jobbigt bara att husse och matte hade lite svårt att hålla ihop för matte skulle ju fota och greja. Så jag fick springa fram å tillbaka för att hålla koll på dem båda. Vi såg ett rådjur oxå. Men det var inte så intressant tyckte jag. Jag vädrade dock massa vid flera tillfällen men höll mig i närheten av husse och matte hela tiden och stack inte iväg på nån tur. Duktig jag! det vill jag göra om snart för det var så mysigt.

Imorse så var jag i sängen för första gången. Matte var uppe med mig och frågade vart husse var. Jag markerade vid trappen att "där uppe är han" och när matte sa varsågod sprang jag snabbt upp och hoppade upp i sängen. Jag fick fart på husse, så matte säger att hon tänker lära mig att väcka husse när jag hör hans väckarklocka. Det kan jag gå med på. Det fanns så mycket fluffigt och mysigt där att gosa ner sig i. Myyyyys!

Nu är det soffmys med husse och matte som gäller!
Vi hörs och syns snart hoppas jag.

Voff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0