Snyft

Idag är det sista dagen här uppe. Det känns jättesorgligt att fara härifrån fast samtidigt så längtar jag ju så klart efter husse och dom andra där hemma. Men jag har verkligen det så bra här, trivs superduper, blir ju lite bortskämd med full uppmärksamhet hela tiden och sååå mycket kärlek.♥♥♥

Natten mot idag så sov jag mest hela tiden hos mormor och morfar. Nåra gånger gick jag in till matte, prövade att lägga mig över hela hennes rygg en gång men då blev jag avskakad. Fick skälla till några gånger på lite ljud som jag inte kunde identifiera. Inkräktare tänkte jag så jag ville varna min flock. PÅ morgonen tog morfar ut mig som vanligt på morgonkissning.

 

På dan gick jag å morfar upp på berget igen. Det far snö från träden, och då blir det lixom små klumpar som rullar....dom måste jagas. Alltid! Kul som tusan äre!!!! När vi kom tillbaka från prommisen så var det massa människor där som jag aldrig träffat. Men jag är ju inte blyg och sprang glatt fram och hälsade på alla med ordentliga pussar. Det var mattes faster och kusiner (plus en fru) som kommit förbi. Det var skoj för de lekte och gosade med mig. Tänk att jag kan charma alla.

Sen fick jag följa med när morfar skjutsade matte på hockey, oj så många bilar det var där, och matte var jättespänd. Men när hon kom hem så var hon inte spänd längre utan jätteglad. Timrå hade vunnit över Modo!!!! Jippi! Det gillar jag för jag är ju oxå Timråit, ända ut i klorna. Röd å vit hockeydynamit =)=)=) Vi kunde ju egentligen inte fått ett bättre avslut här på vår semester. Nu är det mys som gäller sista kvällen och imorrn blire många, långa mil i bil igen. Jag ska göra mitt bästa att underhålla matte.

Ja just ja, höll på att glömma....jag råkade (faktiskt) få ner en julgranskula när jag lekte med min gris. Den var mysko. Jag petade lite på den med nosen, lite med tassen, tittade på den (jag kunde se mig själv) men det var allt. Gjorde inget allvarligare än så med den så den är fortfarande hel. Underbara jag.

En puss i mörkret, vart än ni är.

Voff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0