Julafton

Nu är det dagen efter julafton. Min första julafton. Å vilken härlig dag. En sådan dag kan jag tänka mig fler gånger.

Natten mot julafton var det en hund som var utanför och skällde och skällde. Då gav jag svar på tal och efter ett tag försvann den bort och det blev tyst. Ett tag. Då kom en till hund och skällde där ute. Fattar dom inte att det kanske finns hundar (och folk) som vill sova? Fick ju lov att skälla på den oxå. Sen var det dax att skälla på tidningsbudet oxå för att han/hon inte släpper ner tidningen särskilt tyst. Men utöver detta var det en skön natt. Jag sov i mormor och morfars säng, på deras golv, i mattes säng, i min säng.... Ja jag hann med allt. På morgonen tog morfar en morgonprommis med mig så matte fick vakna till.

På dagen var jag, matte och mormor på prommis på berget. Lika skoj idag som alla andra dar och jag är ju så duktig även om jag helst inte vill lyssna, för det är ju så mycket roligare att studsa i snön än att lyssna på matte. Men jag tycker att det räcker att jag stannar en meter från matte när hon kallar på mig, fast hon envisas med att jag ska ända in till henne. Och när hon säger till mig att stanna så borde det väl vara huvudsaken att jag inte fortsätter springa utan stannar upp även om jag kanske tar ett litet sidospår på en meter eller så.... Fast det tycker matte inte heller. Då tycker hon att jag ska stå kvar tills hon kommer fram och säger varsågod. Hallå!!!! Har hon försökt hålla sig och vara lydig när det är så mycket roligt snö runt omkring att leka i plus massa spår av diverse andra djur som man kan snosa i. Men som sagt, hon är nöjd med mig ändå...jag är ju ändå bara valp ;)   (Undra hur länge jag kan komma undan med lite rackartyg för att jag är valp???? =)

När mormor, morfar och matte åt julgrötslunch passade jag på att vila lite. Sedan skulle det fikas å drickas glögg och ätas igen.... Å vet ni vad som hände sen???? Då skulle vi dela ut och öppna dom där klapparna som låg under granen. Ja just det, jag glömde berätta att jag fick julstrumpa på morgonen. Jag fick en tygkasse som det står Timrå Ik på =) Min blåa kasse som jag brukar ha mina saker i när jag är ute och reser har ju gått sönder så jag fick en ny. Oj så fin den var. Röd!!!  Undrar om farfar kommer bli nöjd när jag har en Timrå-kasse? Eller Thomas H? Eller alla andra där nere (hemma). Där vill dom ha gröna (Rögle) eller sånt där Frölundagrejs eller "mög". Men jag har den finaste av dom alla =) Heja Timrå!!!! Hur som helst, jag fick en klapp av husse och matte. En gosse-apa. Den är riktigt skoj, både grymtar och piper och den är ganska stor. Den är ganske hel fortfarande oxå, jag har bara smaskat sönder ett öra en så länge. Av mormor och morfar fick jag ett halsband som lyser (så jag inte ska kunna smita iväg i skydd av mörkret....tasktigt, men det var fint) samt ett ben. Tack!!! Det var i alla fall en jättemysigt kväll. Å vet ni, inte en enda gång har jag varit på granen eller dess pynt. Och trots att jag verkligen tycker om mina gossedjursleksaker så har jag inte vart på något enda av de gossedjur eller dockor som finns här. Jag är duktigaste tjejen!!!! Och snyggaste men det visste ni ju redan.

På kvällen tog matte med mig in på hennes rum och stängde till....fast inte helt. Så jag tänkte att dörren kan jag väl öppna och kila in till mormor och morfar istället (=skönare säng, plus att dom är så go ju. matte träffar jag ju var eviga dag). Jag tänkte att det ju bara borde vara att göra som jag gör när jag öppnar balkongdörren och går ut till morfar på balkongen....dvs ställa sig upp med tassarna på dörren och trycka lite. Men då gick dörren igen helt =( Snopet. Så jag blev kvar hos matte hela kvällen. *suck* (Ni vet hon som inte kan ligga stilla utan ska snurra runt en massa)

Natten flöt på bra, vovvar skötte sig, jag behövde bara boffa till nån liten gång.

Jag fick förresten smaka lite korv igår. Jag fick visa att jag håller på att lära mig kommandot "stå" (eftersom jag har en förmåga att vara så duktig och sätta mig jättefint när det kommer fram nåt gott) och "Backa". Jag lyckades bra så klart som vanligt när det gäller att lära mig saker.

Morgonprommisen med morfar är avklarad plus frukost. Nu är det lite vila.

Husse, längtar efter dig!!! Vi ska busa massor när jag kommer hem.♥

En riktig Lexipuss till alla där ute!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0