En dag i mysiga promenaders tecken

Imorse klev jag upp när mormor och morfar vaknade och jag å morfar tog en prommis direkt. Sen skulle matte och mormor fara in på sta´n medan jag å morfar stannade hemma. Vi gick ut i skogen/på berget igen. Lika härligt idag. Jag hittade den högsta punkten och där satte jag mig och uträttade mina behov i all rask. Vi var ute länge och lekte. Morfar sa att jag var jätteduktig på att lyssna.

Mormor träffade grannen ovanpå som frågade om jag var här. Mormor undrade om mitt skällande (när tidningsbudet kommer) stört dom men det hade de inte. Däremot så svarade deras vovve mig, han/hon är lika gammal som mig. Vi kanske ska leka en dag.

Matte var borta länge så jag å morfar hann med YTTERLIGARE en prommis innan hon kom hem. Lyckliga jag. Men visst var det mysigt när hon kom hem oxå så klart.

Granen har kommit fram med kulor och grejer, och klappar ligger under. Inte särskilt spännande tycker jag. Snörena på paketen kanske lite skoj men eftersom jag inte får vara på dem låter jag bli. Det står även en stor tomte i hallen men inte heller han är nå kul....han vill ju inte leka juh. Kanske han vill i natt när alla sover(?) Han kan va blyg.

Utöver promenaderna så har jag bara softat å haft det gött. Visst är det livet att vara en söt och snäll valp som alla vill kela med =)

Nu ska jag studsa upp i mormor och morfars säng å sova =) Får se hur stilla dom ligger på natten eftersom matte är som en propeller. Å vi får se om jag kan skrämma tidningsbudet inatt. BUH!

Saknar er husse, farmor och farfar men jag har det så jättebra här ska ni veta. Men när jag kommer hem så får ni kela med mig tycker jag.

Å nu är det ju faktiskt jul (00.36). Jag voffar God Jul på er alla!
/Voff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0