Å hej å hå va tiden gå......

Jag är en stor tjej nu. Jag är 9 månader å lite till.
Jag å matte har avverkat några kurstillfällen och imorgon är det dax igen. Jag tror inte matte är helt nöjd med mina prestationer....eller mitt beteende rättare sagt. Prestera gör jag ganska bra. Även om jag inte alltid vill göra allt matte säger just när hon säger det så funkar det ganska okej ändå tycker matte. Men hon gillar inte att jag hoppar mot andra hundar. Så jag tänkte en gång att jag skulle va smart. Vi skulle gå slalom mellan de andra hundarna och deras hussar å mattar. Då tänkte jag att jag vill ju visa dom andra att dom inte kan kaxa sig mot mig och att jag har koll på dem osv....men jag tänkte att om jag hoppar mot dem (eller gör utfall som min matte säger) så märker ju hon det och blir inte glad. Så jag tänkte att jag markerar mot de andra genom att visa mina gaddar när jag går förbi. Sagt och gjort, för var hund vi gick förbi så drog jag upp min överläpp och visade mina bestialiska gaddar. Å jag lyckades! För matte såg ingenting, och jag var ju så klart inte så dum så jag morrade heller så hon kunde märka. Men vet ni vad som händer då!?!?!?!?! Då skvallrar de andras hussar å mattar å kurstanten. Fyyyyy va tarvligt! Så nu har ju matte koll på det så jag har inte gjort det fler gånger. Jag fortsätter med mina utfall ibland istället även fast att jag vet att matte knuffar undan mig. Men vad ska en liten, söt hund göra??? Dom andra vovvarna kan ju inte få tro att det är allt jag är. Liten och bedårande söt. Det gör inget att de andra hussarna och mattarna tycker att jag är det. =)

I nya huset händer det saker. Golvet är borta, fast nu är det snö inne istället. Och jag tycker ju om snö. Snön ute är borta och det är väldigt märkligt tycker jag. Men oj så många goda lukter som tinat fram. Hur som helst, snö inne är ju lite konstigt. Och snön är inte kall utan varm. Och man kan springa på den utan att sjunka ner. Hur konstigt som helst men ganska kul.

Igår så visade jag husses kusin, hans tjej och nån liten pryl som dom hade med sig, vårt nya hus. Sen följde dom med hem till oss (Ysby). Jag har faktiskt blivit duktig på att inte hoppa så mycket. Jag vill hoppa, det vill jag. Men jag har kommit på att folk kelar mer med mig om jag sitter ner. Så nu sätter jag mig ner och trycker mig mot folket....en liten stund. Sen glömmer jag det och vill hoppa upp och ge dom en puss i ansiktet. Nåväl, den lilla prylen dom hade med sig var som en minimänniska. Alltså en människa i miniatyr. Å den lät konstigt, gjorde märkliga ljud, och höga ljud. Och olydig. För den ville inte hålla sig till flocken så jag hade fullt upp ska ni veta och hålla koll på den när den....å lyssna på det här....den människoliknande lilla prylen tog sig fram på alla fyra, ungefär som jag fast inte lika snabbt. Men det här var ännu konstigare, ibland så ställde den sig på två ben och gick som husse och matte. Fast inte lika snabbt som dom heller. Jag var jätteduktig. Jag hoppade inte mot den och var bara snäll. Pussade lite för den var ju faktiskt väldigt söt och luktade så gott. Jag lekte lite med den också, den tog min boll så jag ville att den skulle rulla den så jag kunde jaga. Men det gjorde den inte. Så jag tog min kotte och gick till den och ville att den skulle ta kotten och kasta den. Men det gjorde den inte heller. Så vi kröp mest omkring, jag gjorde mitt bästa att valla tillbaka den till sin husse och matte. Tillslut vart både den och jag väldigt trötta, så jag lånade ut min kudde, och matte lånade ut sitt goa täcke, å sen fick den sova där på golvet. Jag låg i min bädd bredvid och sov. Kan tro att vi var rätt söta!

Om några dar ska jag få träffa mormor och morfar. Å så jag längtar. Vi ska till nåt som heter fjällen. Och vi ska åka nåt som heter skoter. Spännande. Det tror jag att jag är bra på. Efter det så är det rätt troligt att det kommer en rapport om hur vi haft det och lite bilder.

Må så gott alla och glad påsk!
Voooooffffff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0