Dax för kurs igen

Idag har jag å matte varit på kurs igen. Denna gången "allmänlydnad". Jag ska visst bli allmänt lydig, eller lydig i allmänhet eller nåt sånt. Några av vovvarna på kursen kände jag igen sedan valpkursen. Men det var massa nya oxå, som vanligt så ville jag ju inget annat än hälsa på alla fyrbenta och tvåbenta och studsa å va glad. Men också som vanligt så fick jag ju inte det =(

Efter kursen tränade jag å matte lite själva, tillsammans med Veronica ("kurstanten") å hennes Fritz. Det är en stooor killschäfer. Han hoppade mot mig å skällde....men då gjorde jag minsann detsamma, tro inte att du kan komma här å komma sa jag till han. Hans matte lekte med honom och en boll, å han fick va lös. Min matte envisade sig med att ha mig i koppel å be mig gå ordentligt vid hennes sida. *suck* Gissa om jag hellre hade lekt med Fritz å hans boll då. Vi körde lite budföring, jag börjar verkligen fatta vad det går ut på och jag är jätteduktig. Jag fick gå på ett A-hinder oxå. Det är en grej som man först går uppför på å sen nerför, ganska brant. Det var skoj. Jag gjorde det direkt och utan problem och när jag gjort det en gång gjorde jag det flera gånger till för det var så kul =D Jag fick även träna hopp. Jag fick hoppa över ett litet hinder, å det gjorde matte oxå =) Alltid kul med lite varierat. Avslutningsvis fick jag leka med min kompis Dixzi. Det är en malle som jag gick valpkurs med men hon bröt benet ganska tidigt så hon kunde inte va med så mycket. Hon har inte lekt med så många vovvar pga detta så nu när benet är bra så frågade hon om hon fick leka med mig. Vi är ganska lika hon å jag. Lika glada, energiska och snabba. Fast hon har banne mig blivit stor. Jag väger 12 kg,,,,och hon väger 20!!! Plus att hon är högre än mig. Förra gången vi lekte så tyckte jag att hon nästan var läbbig.....tänk er en lika energisk vovve som mig fast större. Hallå där! Men vi lekte fint ändå bara vi fått hälsa på varann. Å idag lekte vi minst lika fint. Vi har verkligen klickat och leker på lika villkor. Fast hon tycker att jag är en snabb jäkel så hon blev nästan lite sur idag för vi är ju typ nästan lika snabba, men jag är lite smidigare så jag gör väldigt snäva svängar vilket gör att hon inte hänger med då. Hihi. De tär kul att busa! Efter nästan 4 timmar på klubben blir man iaf väldigt trött. Jag bloggar här enbart för alla er där ute....men nu måste jag faktiskt sova,,,eller spana på husse som tvättar bilen. Undrar om han tar min å mattes bil oxå, för den är riktigt smutsig!

Och smutsig, det är även jag efter denna dag. Har konstaterat att gegga och lera inte är lika rent som vit, fin snö.

Stora och sömniga kramar
/Lexi

(Imorrn får alla hålla tummarna för matte för då börjar hon sitt nya jobb)

Kommentarer
Postat av: Matilda, Jakkho och Caspian

Hallå där Lexi! ; ) trevlig blogg du har! du får hälsa din matte att det var roligt att hon skrev i min gästbok. Kan ju säga att LBK:s hemsida verkar ganska så avancerad, men jag ska som sagt ta hjälp av brorsan! Ha det så bra!

Kram

2010-03-03 @ 23:17:34
URL: http://jimmyblue.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0