Vad har hänt från då till nu?

Oj...det är ju jättemycket.

Jag växer så det knakar, är en riktig klump att lyfta nu. Jag utvecklas i rasande takt oxå, fast ibland tycker matte och husse att jag tar nåra steg tebax men då säger jag att det är det som är så bra med att va valp. Man kan lixom va duktig när man känner för det och sedan busa till det och vara olydig ibland när man känner för det =) Det är livet på en pinne och pinnar tycker jag om.

Jag är en fena på sitt och jag är duktig när vi tränar olika saker på hemmaplan. Här är det ju inte så mycket störningar. Ibland är grannpojken ute och då sätter jag av i full galopp dit istället för det är ju mycket roligare än att göra massa grejer som husse å matte vill. Och han springer och tjoar och viftar med armarna....skoj juh =) (Han försöker att säga nej och inte leka med Lexi för vi har sagt att hon inte får springa dit utan lov, och att det är bättre att vi kommer med henne så dom får hälsa....men Lexi förstår ju inte att han springer ifrån henne och säger nej för att va duktig utan hon tycker att det är superskojsigt. - Mattes kommentar) När vi är ute och går i skogen så kommer jag faktiskt oxå när matte kallar. Ibland kan det ta lite längre tid än andra gånger men då är det nåt roligt löv som blåser omkring eller nån rolig groda att jaga som lockar mer. Vi har mött andra hundar oxå, och då har jag varit duktig och kommit tillbaka så matte fått koppla mig. Å så glad hon blir då. Jag är också jätteduktig på att vänta på varsågod innan jag äter och går ut ur huset. Sitter snällt och väntar. Toppen!

Jag är med husse på dagarna och jag har blivit en riktig trucker. Sitter och spanar på allt uppe i hytten, man ser ju så bra där uppe. Ibland skäller jag på saker jag ser genom rutan. Vindrutetorkarna är fortfarande roliga att jaga. Matte åkte med en dag och hade mage att ta min plats så jag fick sitta i mitten istället. Suck! Där såg man ju inte lika bra. Tycker gott att matte kunnat krypa ihop i mitten istället om hon nu så tvunget skulle åka med.

Ibland är jag hos farmor och ibland hos farfar. Det tycker jag är mysigt. Dom är så snälla som passar mig när matte och husse inte får ihop det riktigt. Alla gör verkligen allt för att jag ska ha det så bra som möjligt och slippa va ensam för mycket. Matte och husse tycker inte att dom har skaffat mig för att jag ska vara ensam hela dagarna. Det tycker jag om. Jag gillar att vara med på saker istället för att ligga hemma, även om jag är duktig på det dom få stunderna jag behöver det.

I fredags for jag och matte till stranden i det fina vädret. Det var riktigt mysigt. Jag sprang och njöt. Jag har vart på stranden tidigare med farmor, men aldrig lös tidigare. Så nu tog jag ut stegen ordentligt och lekte med sjögräs och jagade fåglar (till mattes förskräckelse) men dom var snabba dom rackarna så det gick inte så bra. Det var så mysigt att jag inte ville åka hem. Men jag somnade väldigt snabbt när vi kom hem ändå.

Igår (lördag) var jag å matte på en långprommis. Vi gick bla efter Lagan och vi stannade vid ett ställe där jag brukar dricka vatten. Jag studsade på stenarna och skällde på den andra vovven där i vattnet,,,,konstigt att han aldrig kom upp därifrån. *hrm* Tog ett dopp oxå som var mer eller mindre planerat. Jag kom i alla fall lika fort upp ur vattnet som jag kom i. Sedan sprang jag där i skogen över stenar, träd, broar och bäckar. Myyyys!!!! När vi kom fram till vägen och jag skulle få koppel på mig så trodde nog matte att jag skulle va helt slut, men jag knatade på i samma tempo som tidigare,,,dvs drog i kopplet och jagade löv. När jag kom hem däremot, oj så trött jag var. Jag for först omkring, enligt matte likt ett barn som är trött men inte vill somna och måste hålla sig vaken. Sen när jag väl lade mig till rätta så tog det inte lång stund innan de bruna var släckta. Matte somnade oxå å vi sov i två timmar. När husse kom hem från jobb var det full fart igen. Jag blir ju så glad när han kommer, jag står i fönstret och spanar på honom ute på tomten och sedan full fart till dörren när han kommer in. Tydligen ser jag ut som en bil som har fått sladd när jag blir så glad och springer mot någon. Vad vet jag. På kvällen träffade jag Kaxa, oh my, hon var kaxig. Men det var jag oxå =) Kaxa gillar visst att läxa upp små kottar som mig men jag tyckte inte att det var helt befogat så jag försökte ge tillbaka,,,,ganska länge oxå dessutom, ville inte riktigt ge mig. Tillslut insåg jag att hon faktiskt är mycket större och äldre än mig så jag fick lov att ligga fint och inte visa gaddarna för mycket mot henne, plus lägga raggen. Vi ska nog kunna bli kompisar men jag tror inte att jag kommer låta henne köra med mig alltid, vi får se. Trötter på kvällen när vi kom hem var jag iaf.

Idag!!!! Idag har jag vart på första valpkursen. Men oj oj, jag visste inte att det fanns så många andra valpar. (Var dessutom två valpkurser samtidigt, mattes anmärkning) Vi fick börja med att sitta inne så våra hussar och mattar fick fika och surra lite. Jag skötte mig ganska bra. Matte tog ut mig på en ganska bra prommis imorse så jag förhoppningsvis skulle vara lite trött men det ryckte i tassarna ändå. Bredvid mig vid bordet hade jag en vovve som var riktigt sugen på att tjena lite på mig och jag ville jättegärna tjennamossa lite på honom oxå. Så då var det lite svårt att sitta stilla. Men överlag så var jag rätt lugn ändå. Sen fick vi gå ut och träna lite koppelträning, det gick väl ganska ok, var nog mest matte som hade svårt där om jag får säga vad jag tycker. Jag var först ut men sen satt jag jättefint och tittade på när dom andra gjorde sitt. Såååååå duktig!!!!! Men så hade matte med sig kalkon till mig oxå å det gillar jag ju =D Jag åkte buren både till och från klubben och det gick finimang, jag har ju faktiskt inga problem med det mer än att jag blir lite sur. Man behöver ju inte gilla allt man gör. När matte gick ut och surrade med massa folk på parkeringen så låg jag tyst i buren, så jag kan om jag vill.

Nu är vi hemma och trött som jag blev efter kursen så var det tunga ögonlock. John blund tjohoo!

Vi hörs å syns snart (matte å husse ska lägga in fler bilder har dom lovat).
Voffvoffvoff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0