Härliga vinterlandskap

Voff!
Nu ska jag berätta om nåt väldigt märkligt. En dag var jag ute, och allt var precis som vanligt. Dagen efter så var det nå konstigt på marken. Det var lite kallt om tassarna, man kunde äta det men då blev det vatten, det var mysigt att köra ner nosen i, och det rök liksom omkring när man sprang omkring i det. Jag vet inte riktigt hur det kom dit och vad det var (är) men....URKUL!!!! Hoppas att det varar länge.

Jag har hunnit fylla ett halvår (den 18:e). Då fick jag en boll som gick att äta. Å äter, det gör jag fort. Men ska väl erkänna att den kom snabbt upp oxå. I natt. Husse var ute å cyklade igår, i bokstavlig mening. Sedan kom han och massa andra dårar hem till oss (dom cyklade allihopa). Jag fick chips slängda till mig, smarrigt, men då sa matte stopp och gav mig det jag hade kvar av bollen sen min födelsedag (nästan hela). När gänget cyklat vidare så sa matte till mig att jag skulle få sova med henne i sängen på natten. Dock kom husse hem ganska tidigt men jag fick sova där ändå, matte hade ju lovat =) Å det var väl tur för jag vaknade å kräktes upp hela bollen och mer därtill. Så matte tog ut mig på en liten nattrunda så jag blev pigg igen. Sen sov jag som en stock över mattes ben hela natten. (Prövade husses först men  han sparkade på mig, annars brukar han sparka mindre än matte).

Imorgon ska jag å matte köra bil ända upp till mormor och morfar. Vi längar efter dom. Hoppas dom har sånt där vitt å härligt på marken oxå så jag kan busa med dem i det. Vi ska fira jul där, och när man gör det så har man gran inomhus. Hoppas det följer med några fåglar i trädet oxå som jag kan jaga =)

I förrgår så var jag å husse och träffade Carina som vi köper foder av. Hon är nån sån där kostrådgivare å det verkar hon bra på för jag gillar ju min mat. Hon sa att jag är fin i pälsen och har bra hull. Jag är en snygging helt enkelt.

Ska jag berätta nåt som jag tycker om? Ok, då gör jag det. Jag tycker om min kompis Ajja och hennes hundgård jättemycket. Vi har så skoj ihop och när jag kommer till farfar så vill jag direkt in till Ajja. Jag vill inte kissa å bajja där inne än - göra sina behov inne är ju inte riktigt min grej, men farfar tar ut oss så ofta så vi får leka på åkern. Vi blir alldeles trötta men skoj är det.

Nu ska jag sussa en stund men vi hörs snart hoppas jag.
Zzzzzzz
Vovsikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0